1. Briefing/objectief

Het internationale accountants- en belastingadviseurbedrijf PwC wou een nichecampagne opzetten naar scale-ups in België. Daartoe organiseerden ze een business event ‘Multinationals of the Future’ is samenwerking met Trends en Trends/Tendances, gekoppeld aan native advertising in print en online. Doelstelling was om een 50-tal scale-ups doelgericht te informeren over wat PwC als consultancy bureau voor hen kan betekenen bij hun groeiambities.

2. Roularta Content Solutions

De redacties van Trends en Trends/Tendances selecteerden samen met experts tien Belgische bedrijven met veel internationaal potentieel. In het magazine en op de website werden de tien ‘multinationals van de toekomst’ voorgesteld. Ze legden zelf uit hoe zij het verschil proberen te maken in hun sectoren. In dezelfde week van publicatie (20 november) verscheen in Trends en Trends/Tendances het native artikel in de vorm van een tête-bêche coververhaal waarin drie experts van PwC vertelden hoe buitenlands succes steunt op een grondige organisatie.    

3. Resultaat/mediamix  

Printartikels in Trends en Trends/Tendances en webartikels op trends.be en tendances.be. De première-editie van het printmagazine werd meegegeven aan de deelnemers van het PwC event op 21 november. Herpublicatie van de native content in aangepaste vorm in de Start-Up Guide (speciale editie van Trends en Tendances) op 28 november.