1. Briefing:

Standaard Boekhandel en Roularta onderhouden al jaar en dag een fijn partnership. Roularta realiseert, drukt én verdeelt het Standaard Boekhandel magazine op vaste momenten. Rond de belangrijke feestdagen (cadeautjestijd!) ontvangen de abonnees van Knack het magazine met een overzicht van hun ruime aanbod. 

In 2020 wilde het team van Standaard Boekhandel doelgerichter werken op volgende aandachtspunten: meer traffic naar de winkels én zeker ook naar de website, een breder bereik en een grotere visibiliteit. Verschillende op maat gemaakte magazines, kleine magazines bij Knack en grotere magazines bij De Zondag, lenen zich daar perfect toe.

2. Ons voorstel qua concept en mediakeuze:

Na een brainstorm met het team van Standaard Boekhandel, kwamen wij een nieuwe aanpak voor 2020:

  • de bestaande concepten bijsturen en nieuwe invalshoeken creëren volgens het thema en de doelgroep van het specifieke project
  • ons researchteam evalueert hoe de concepten aanslaan bij de doelgroep, zodat ze kunnen worden bijgestuurd indien nodig
  • een upgrade van het magazine, zowel naar inhoud als naar look & feel, zodat het evolueert van een catalogus naar relevante informatie
  • een kleiner magazine met Libelle, een dikker magazine geblisterd bij Knack en De Zondag
  • nieuw in 2020: Partner contentpagina's in Knack, een nieuwe krant en een creatief concept in Libelle